Na matracích od MORAVIA COMFORT se vyspíte do růžova!

Vstáváte každé ráno s kruhy pod očima a jste unavení? Nedostatek spánku může vést k řadě zdravotních potíží a zároveň do značné míry ovlivňuje i vaši náladu, proto je ve vašem zájmu pokusit se problémy s nespavostí vyřešit. I když možná nebudete schopni odstranit všechny faktory, které váš spánek ovlivňují, můžete si aspoň osvojit návyky, jež kvalitu vašeho spaní prohloubí.

Dodržujte spánkový režim

Doporučená doba spánku pro zdravého dospělého je sedm hodin, na spánek si však každý den vyhraďte maximálně osm. Do postele choďte ve stejnou dobu a stejně tak i vstávejte. Důslednost posiluje cyklus spánku a také bdění vašeho těla. Výkyvy se pokuste omezit i o víkendech, kdy si většina lidí „dopřává“ a spí nepřiměřeně dlouho, což může potíže se spánkem jen zhoršit.

Zaměřte se i na problémy s usínáním. Pokud nedokážete usnout do 20 minut, vylezte z postele a najděte si nějakou relaxační činnost, díky níž uvolníte svou mysl. Můžete poslouchat uklidňující hudbu nebo si číst, výběr je zcela na vás. Do postele se vraťte až tehdy, ucítíte-li na sobě únavu.

Dbejte na svůj jídelníček

To, co jíme, ale především kdy to jíme, do značné míry ovlivňuje i náš spánek. Základním pravidlem je nikdy nechodit spát s plným žaludkem, ale ani vyhladovělý. Večer se vyhněte těžkým jídlům, a to nejlépe několik hodin před uložením do postele.

Opatrní buďte také s nikotinem, kofeinem a alkoholem. Stimulační účinky nikotinu a kofeinu vymizí za celé hodiny a mohou způsobit dlouhé chvíle, během nichž jen stěží zamhouříte oči. Přestože alkohol běžně způsobuje ospalost, na samotném spánku může napáchat velké škody, proto si sklenku vína před spaním radši odpusťte.

Vypněte všechna digitální zařízení

Mobilní telefony, tablety i televizní obrazovky vyzařují takzvané modré světlo, jehož negativní účinky na spánek byly již mnohokrát vědecky prokázány. Toto světlo, které má krátkou vlnovou délku, stimuluje senzory v očích a odesílá signály do našeho mozku, který podporuje k aktivitě. Aspoň hodinu před spánkem se doporučuje všechna tato zařízení vypnout a nechat svou mysl odpočívat.

Vytvořte prostředí vhodné pro spánek

Ložnice by měla být místnost, ve které se vám bude dobře odpočívat. Pro spánek je to ideálně místo chladnější, temné a tiché. Přílišné světlo může způsobit obtíže s usínáním, stejné je to i s hlukem. Pokud vám to situace nedovolí, využijte špunty do uší, rolety, ventilátor či jiné zařízení, jež vám pomohou vytvořit prostředí, které bude vyhovovat vašim potřebám.

Zaměřte se i na samotnou postel – především na výběr matrace, která vám umožní spát nepřetržitě a bez převalování. Kvalitní matrace musí být nejen pohodlná, ale zároveň by měla vašemu tělu poskytnout i náležitou oporu, která je klíčem ke zdravému držení těla. Důležité je i rovnoměrné rozložení vaší váhy, jež odstraní zbytečné namáhání jednotlivých částí těla a významně zmírní chronické bolesti. V nabídce matrací českého výrobce MORAVIA COMFORT naleznete matrace standardních rozměrů i atypických velikostí z kvalitních materiálů, mezi něž patří latex, polyuretanová pěna, líná pěna či HR (studená pěna). Pro citlivé osoby a alergiky je k dispozici také řada potahů pro zachování maximálních hygienických podmínek. Všechny modely jsou k dispozici online, ale i v kamenných prodejnách napříč celou republikou.

Více informací:  www.moravia-comfort.cz

LUISA SPAGNOLI

VEVA PLUS - ŠKOLITEL

Nezapomínáte na školení BOZP a požární ochrany??? 

Víte, že většina z nás má povinnost absolvovat toto školení pravidelně?

Vyvarujte se případným problémům a pokutám!

Rozklikněte a hned budete vědět jak na to!

Anketa
BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA

Můj projekt PARAEVROPSKÁ CESTA:

21.3.2019 jsem odstartovala svůj cestovatelský projekt výletem do Vídně. Chtěla jsem navštívit všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě, ale netušila jsem, že zakrátko bude pozastaven. Projekt jsem změnila s ohledem na zněny, které přinesla pandemie a do projektu zařadím všechny své cesty po světě, i ty do Brna. Na poslední výpravu jsem se vydala s mojí Zuz letos červenci. Bergamo, Milano a italský venkov. Bohužel 3. den večer naše cesta skončila… Zuza si zlomila nohu.

Kdo jsem?

Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale nikdy jsem nebyla cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit! Cestuji podle finančních možností, ale zážitky se koupit nedají, ty fakt musíte zažít a nepotřebujete nijak velký rozpočet, podstatné je si to užít!

Lenka Žáčková

21.3. 2019 jsem se vydala do Vídně.

 

PALEC NAHORU PRO VŠECHNY ODPOVĚDNÉ!

Facebook

POČASÍ
Návštěvnost
TOPlist
JDI nahoru