Věřte nebo ne, imunita začíná ve střevech

Věděli jste, že mozkem vaší imunity jsou střeva? Střevní mikrobiom (mikroflóru) ovlivňuje nejen strava, ale celkový životní styl. Střevní mikroflóra ovlivňuje lidský mozek a má velký vliv na to, jak se cítíte. Kolísající nálady mají velmi blízko k momentálnímu stavu vašich střev. Výzkumy dokazují, že bakterie, které jsou součástí střevní mikroflóry, mohou ovlivňovat hladinu serotoninu, tedy látky podílející se na vzniku nálad. Tyto bakterie se nazývají střevní mikrobiom (někdy také střevní mikroflóra) a jsou pro lidské zdraví velmi důležité. Zatímco některé bakterie jsou zdraví prospěšné, jiné se podílí na vzniku řady onemocnění. 

Jste to, co jíte

Střevní mikrobiom plní svou funkci pouze tehdy, když jsou střevní bakterie a mikroby v rovnováze (symbióza). Špatné stravovací návyky, vysoce rafinované nezdravé potraviny, nadužívání antibiotik, přemíra konzumace alkoholu či každodenní požívání nesteroidních analgetik narušuje střeva a vzniká střevní nerovnováha (dysbióza). „Pokud tedy krmíte bakterie stravou plnou cukru a bílé mouky, vychýlí se rovnováha střevní mikroflóry,“ říká Barbora Hernychová, expertka pro přirozenou stravu ze společnosti PROBIO. Ke vzniku chronických střevních potíží (zácpa, průjem) se následně pojí další systémové příznaky (migrény, chronická únava, deprese, neklid, bolesti kloubů, ekzémy a další) – a poté mohou vzniknout podmínky pro různé civilizační nemoci. 

Kvalitní suroviny, spokojená střeva

Důležitou součástí potravy pro pozitivní bakterie je převážně vláknina, která udržuje v trávicím traktu rovnováhu. Vlákninou je nabité ovoce i zelenina, které by měly být ideálně lokální. Bohatým zdrojem vlákniny jsou i celozrnné produkty. Pečivo musí obsahovat minimálně 80 % celozrnné mouky. Do svého jídelníčku pravidelně zařazujte potraviny bez lepku – pohanku, jáhly, rýži, čirok či quinou. „Všechny suroviny volte nejlépe v bio kvalitě. Jsou to nejbezpečnější a nejvíce kontrolované potraviny na trhu,“ dodává Barbora Hernychová. Maso si dopřávejte omezeně, dvakrát týdně je dostačující. Skvělou náhražkou masa je tofu, tempeh, luštěniny, ale i čirok. Zkuste do vašich pokrmů přidat i mladé klíčky a výhonky, které jsou plné vitaminy. V pohodlí vašeho domova můžete klíčit například mungo, řeřichu, vojtěšku, hrách či hořčici. 

Zdroj: PROBIO, www.probio.cz

VEVA PLUS - ŠKOLITEL

Nezapomínáte na školení BOZP a požární ochrany??? 

Víte, že většina z nás má povinnost absolvovat toto školení pravidelně?

Vyvarujte se případným problémům a pokutám!

Rozklikněte a hned budete vědět jak na to!

Anketa
BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA
Můj projekt PARAEVROPSKÁ CESTA:
Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale nikdy jsem nebyla cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit! Cestuji podle finančních možností, ale zážitky se koupit nedají, ty fakt musíte zažít a nepozřebujete nijak velký rozpočet, podstatné je si to užít!

21.3.2019 jsem svůj cestovatelský projekt odstartovala. Na poslední výpravu jsem se vydala v únoru 2020 a křížem krážem jsem s mojí Zuz prochodila Londýn,

Rozhodla jsem se, že navštívím všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě, to byl původní plán. Nakonec jsem se rozhodla, že do projektu zařadím všechny své cesty po světě, i ty do Brna.

Svět se změnil, takže nevím, zda ho někdy dokončím, i když slevím z původního projektu a nebudu navštěvovat nutně hlavní města, ale země jako takové...

Lenka Žáčková

Jsou to 3 roky, co jsem zahájila svoji Paraevropskou cestu.

21.3. 2019 jsem se vydala do Vídně.

PALEC NAHORU PRO VŠECHNY ODPOVĚDNÉ!

Facebook

POČASÍ
Návštěvnost
TOPlist
JDI nahoru