Nahrávám...


Olga Roučková: Každá etapa nám přinesla nespočet těch nejhorších momentů.

Pořadatelé 41. ročníku Rallye Dakar přichystali celkem 5500 kilometrů rozdělených do několika etap, z toho téměř 3000 kilometrů se jelo jako rychlostní zkoušky, 70 procent tvořit písek a poprvé v historii se uskutečnil celý závod na území jediné země. Na start se v peruánské metropoli Limě postavilo 17 žen a jednou z nich byla, již podruhé, Olga „Ollie“ Roučková, jen vyměnila čtyřkolku za automobilovou kategorii - Model Can Am Maverick X RS.

Byl pro tebe Dakar 2019 těžší než ten v předcházející? 
Byl to teprve můj druhý Dakar, takže mohu porovnat jen dva závody. Určitě to nebylo lehčí než loni. Letošní Dakar byl 100% Peru a 100% pouště, a  tím byl  tento ročník pro mne extrémně náročný. Samozřejmě, že držet volant je něco jiného než řídítka 4kolky. Jinak se najíždějí duny, máte menší výhled, všechny rázy dostáváš do zad, protože jste přivázaní k sedačce. 

Posádku jsi tvořila společně s navigátorem, jakým však byl parťákem? Jak si k němu přišla?
S navigátorem Daneilem Zelenkou se známe mnoho let. Společně jsme absolvovali závody po celé Evropě. Když jsem začala uvažovat o tom, že pojedu Dakar v kategorii SidexSide, oslovila jsem právě Daniela. Po pravdě mě ani nenapadl nikdo jiný. Před Dakarem jsme společně absolvovali několik tréninků, jestli společně budeme schopni závodit. A šlo to. Ze začátku pro mě bylo složité mít vedle sebe navigátora a spolehnout se na to, co ti říká někdo jiný. Někdy bylo náročné přemluvit Daniela, že vážně musím zastavit a vyčůrat se. Většinou mi to povolil až v cíli etapy. Výhodou bylo to, že jsem mohla nadávat i někomu jinému než jen sama sobě. Na přejezdech si můžete pokecat i s někým jiným, a to v češtině.

Dala si dvakrát Dakar – a co dál?
Dakar je vrchol sezony, o tom není sporu. Dakarem ale má závodní sezona nekončila, spíš naopak. Nyní  s managerem Moto racing týmu Ervínem Krajčovičem plánujeme podrobný plán na rok 2019, kde mě čeká kompletní sezona za volantem Can Am Mavericka X RS. Dakar 2020 je také v jednání.  

Jaký největší, nejlepší a nejhorší zážitek sis z Dakaru 2019 odvezla?
Zážitky by vydaly na celou knihu, každá etapa nám přinesla nespočet těch nejhorších momentů. V jedné etapě mi odešly brzdy, a my tak museli dojet etapu bez nich. V té samé etapě nám  praskla zadní poloosa. Která nás v plném provozu katapultovala do protisměru, a jen zázrakem se nám nic nestalo. V Maratonské etapě nás dost potrápil všude přítomný Fes Fešh. Nejlepší zážitek bylo předávání Dakarských medailí na cílové rampě. Kdy na nás naši fanoušci čekali až do časných ranních hodin. A když vypadlo oficiální vysílání, tak se semkli a navzájem si předávali informace, kde nás mohou vidět. 

Závodnické okénko: Dakar - 2019

Umístění - 20 místo 

Kategorie - SidexSide

Startovní číslo - 435

Model - Can Am Maverick X RS

Tým - Moto racing group

Řidič - Olga Ollie Roučková

Navigátor - Daniel Zelenka

Závěrečné poděkování: 

Moc bych chtěla poděkovat generálních partnerů Can Am BCE s.r.o. a Penthouse a všem, kteří se na přestavbě podíleli: Václav Hucl, Daniel Zelenka, Jan Cihlář, Kafoněk, David Hadrovský, Vladimír Jůza, Ota Krob, Jakub Seitl, Honza a všichni z Tachovské dílny, MRG, kovovýroba Sipamont, MK racing, South Racing, Protlum, Sharonu, rodinám, fanouškům. Bez vás všech bychom na Dakaru 2019 nestáli. 

Foto: Facebook a archiv Olgy Roučkové

Dream Race

AKTUALITY
ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM
Anketa

KOLIK ZNÁTE OSOBNĚ NAKAŽENÝCH NEBO TĚCH, KTEŘÍ MĚLI KORONAVIRUS (ne, jen z doslechu)?

Žádného
78 x [11%]
Jednu osobu
73 x [10%]
Dvě osoby
84 x [11%]
Tři osoby
69 x [9%]
Čtyři osoby
66 x [9%]
Pět - deset osob
62 x [8%]
Jedenáct - dvacet osob
70 x [10%]
Jednadvacet - čtyřicet
74 x [10%]
Desítky (více než 41 a méně než 100)
89 x [12%]
Více než sto
68 x [9%]

Celkem hlasovalo : 733

BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA
Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale nikdy jsem nebyla cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit! Cestuji podle finančních možností, ale zážitky se koupit nedají, ty fakt musíte zažít a nepozřebujete nijak velký rozpočet, podstatné je si to užít!

Rozhodla jsem se, že navštívím všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě, to byl původní plán. Nakonec jsem se rozhodla, že do projektu zařadím všechny své cesty po světě, i ty do Brna... Můj projekt PARAEVROPSKÁ CESTA měl být původně tříletý, ale okolnosti se celosvětově změnily.

Historicky mám za sebou návštěvu Pažíže, Bruselu, s mojí Zuz jsem absolvovala většinu výprav. Společně jsme se vydaly do Dublinu, prošly jsme Andalusii a byly jsme také ve Varšavě, v Berlíně a v Londýně, který byl naším posledním velkým výletem a asi na pěkně dlouhou dobu. Sama jsem se vydala jen do Bratislavy, snad jen tam se totiž domluvím bez pomoci. 

Lenka Žáčková

Je to rok, co jsem zahájila svoji Paraevropskou cestu.

21.3. 2019 jsem se vydala do Vídně.

VEVA PLUS - ŠKOLITEL

Nezapomínáte na školení BOZP a požární ochrany??? 

Víte, že většina z nás má povinnost absolvovat toto školení pravidelně?

Vyvarujte se případným problémům a pokutám!

Rozklikněte a hned budete vědět jak na to!

Návštěvnost
TOPlist
PALEC NAHORU PRO VŠECHNY ODPOVĚDNÉ!

JDI nahoru