Pohankové rizoto pro kojící maminky a samozřejmě i pro ostatní

Mrkev podporuje u kojících žen laktaci. Proto je dobré ji zařazovat denně do svého jídelníčku, a to jak čerstvou, tak jako součást teplých pokrmů. Ideálně tak doplní například toto výživné pohankové rizoto. A nezapomeňte do rizota přidat drcený kmín. Jak je známo, kmín, fenykl, anýz a některé další koření pomáhá k lepšímu trávení a podpoří tak lepší průchodnost stravy i u miminka bez zatížení jeho křehkého trávicího traktu.

Co se týče celeru, jde o známý alergen. Jeho řapíkatá verze je o něco jemnější. Přidávejte rizikové potraviny postupně do svého jídelníčku a pozorujte, jak na ni miminko reaguje. Tepelná úprava pomáhá tato rizika eliminovat. Stejně tak může vajíčko některé miminko trochu nadýmat a některé miminko na něj nebude reagovat vůbec. O to lépe pro vás – vejce je zásobárna cenných živin a vitaminů.

Suroviny na 2 porce:

  • 1 velká BIO mrkev nebo 2 menší
  • 1 řapík celeru
  • 1 střední kořenová petržel
  •  lžíce oleje
  • 170 - 200 g BIO pohanky kroupy PROBIO
  • 1/3 lžičky drceného kmínu
  • Špetka rozdrceného fenyklu
  • Špetka rozdrceného anýzu
  • Sůl
  • Hrst BIO slunečnicových semínek PROBIO
  • Balkánský nebo kozí sýr
  • Petrželka
  • Vejce
  • Ocet

Postup:

  1. V hrnci rozehřejte olej. Zeleninu nakrájejte na kostičky a pozvolna opékejte asi 2-3 minuty. Přidejte pohanku, koření, špetku soli a zalijte vodou (asi 360 – 400 ml). Promíchejte a přiklopte.
  2. Pozvolna duste do změknutí.
  3. V hrnci přiveďte vodu k varu. Přidejte trochu octa. Ve vodě udělejte vír a vyklepněte doprostřed vejce. Vařte pozvolna 4 minuty.
  4. Naservírujte na talíř rizoto, vejce, posypejte slunečnicovými semínky, rozdrobeným sýrem a navrch položte vejce. Nakonec ještě posypejte najemno pokrájenou petrželkou.
KUSMI TEA 28denní čajový rituál na posílení imunity

VEVA PLUS - ŠKOLITEL

Nezapomínáte na školení BOZP a požární ochrany??? 

Víte, že většina z nás má povinnost absolvovat toto školení pravidelně?

Vyvarujte se případným problémům a pokutám!

Rozklikněte a hned budete vědět jak na to!

Anketa
POČASÍ
BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA

Můj projekt PARAEVROPSKÁ CESTA:

21.3.2019 jsem odstartovala svůj cestovatelský projekt výletem do Vídně. Chtěla jsem navštívit všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě, ale netušila jsem, že zakrátko bude pozastaven. Projekt jsem změnila s ohledem na zněny, které přinesla pandemie a do projektu zařadím všechny své cesty po světě, i ty do Brna. Na poslední výpravu jsem se vydala s mojí Zuz letos červenci. Bergamo, Milano a italský venkov. Bohužel 3. den večer naše cesta skončila… Zuza si zlomila nohu.

Kdo jsem?

Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale nikdy jsem nebyla cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit! Cestuji podle finančních možností, ale zážitky se koupit nedají, ty fakt musíte zažít a nepotřebujete nijak velký rozpočet, podstatné je si to užít!

Lenka Žáčková

21.3. 2019 jsem se vydala do Vídně.

 

Facebook

Návštěvnost
TOPlist
JDI nahoru