Domů Sport

Debut Ptáčka juniora ve Formuli Renault byl přímo snový

Dojet alespoň jeden závod na bodované pozici, tak to byl stanovený cíl Petra Ptáčka juniora, který  si dal před debutem v seriálu Formule Renault Eurocup na slavném okruhu v Monze. To se nakonec povedlo, I když se musel v kvalifikaci prokousat technickými problémy. Prodrat se z devatenáctého místa na deváté, nebyl vůbec jednoduchý úkol. 

Šestnáctiletý pilot hned v prvním ostrém závodě sezóny dokázal, že na to rozhodně má. Devatenácté místo na startu vypadalo kvůli problémům s čidlem teploty vody beznadějně, pro Petra to však byla spíš výzva. „Turbo nedalo plný výkon, což byl velký problém hlavně na výjezdech ze zatáček a na rovinkách, kde je rychlost rozhodující,“ vysvětlil Ptáček junior. V kvalifikaci kvůli tomu ztrácel zhruba devět desetin sekundy na kolo, což je samozřejmě v konečném účtování obrovská porce času. Leckoho by to možná zlomilo, český závodník se však nevzdal a do závodu vyrazil s odhodláním předjet co nejvíce soupeřů. Postupně se mu povedlo dostat až na konečnou devátou příčku, což byl vzhledem ke zmíněným trablům úspěch. 

Kvalifikace na nedělní závod se jela na mokru s velmi nízkou viditelností. Na trati v několika místech doslova stála voda, i proto se několikrát objevily žluté vlajky. Zajet ideální kolo tak bylo velmi obtížné. Bohužel ve chvíli, kdy Petr vyměnil pneumatiky, nad tratí vlála červená vlajka. To znamenalo, že této výhody nemůže využít. „Při zpětném pohledu je jasné, že jsme měli nechat původní pneumatiky. Ale nikdo nemohl vědět, co se stane,“ uznal Ptáček junior. Smůlu měl i v tom, že jeho tým BhaiTech Racing má coby nováček v seriálu jednu z nejméně výhodných poloh garáže. Když se kvalifikace znovu rozjela, Petr měl před sebou celou řadu aut a nemohl se pořádně rozjet na nových gumách. Bylo z toho tedy až sedmnácté místo na startu. „Frustrujících, šílený závod v hodně zrádných podmínkách. Bylo těžké z monopostu vůbec něco vidět, navíc hned třikrát vyjíždělo Safety Car, takže řádných kol se jelo méně,“ glosoval druhé měření sil český pilot. Další akce Petra čeká na okruhu v Silverstone 9.-12. května.

Foto: archiv Petra Ptáčka

Audioknihy: Vila v Itálii

Prací papírky

Dětská kosmetika

Anketa
BLOG/ČEK

Svět je opravdu uspěchaný a my chceme, vlastně musíme, to tempo stíhat a bohužel často zapomínáme na to, že nejsme nastavení na každodenní maximální výkon. Krůček od zhroucení či vyhoření je občas většina z nás, ale stačí málo, občas se zastavit a uvědomit si, že to není luxus, ale nezbytnost!

Nastavte si povinně takové dny v každém měsíci! Věřte, že budete spokojenější, šťastnější a vlastně i výkonnější.

Lenka Žáčková

POČASÍ
Facebook

JDI nahoru