Nahrávám...

Domů Sport

Debut Ptáčka juniora ve Formuli Renault byl přímo snový

Dojet alespoň jeden závod na bodované pozici, tak to byl stanovený cíl Petra Ptáčka juniora, který  si dal před debutem v seriálu Formule Renault Eurocup na slavném okruhu v Monze. To se nakonec povedlo, I když se musel v kvalifikaci prokousat technickými problémy. Prodrat se z devatenáctého místa na deváté, nebyl vůbec jednoduchý úkol. 

Šestnáctiletý pilot hned v prvním ostrém závodě sezóny dokázal, že na to rozhodně má. Devatenácté místo na startu vypadalo kvůli problémům s čidlem teploty vody beznadějně, pro Petra to však byla spíš výzva. „Turbo nedalo plný výkon, což byl velký problém hlavně na výjezdech ze zatáček a na rovinkách, kde je rychlost rozhodující,“ vysvětlil Ptáček junior. V kvalifikaci kvůli tomu ztrácel zhruba devět desetin sekundy na kolo, což je samozřejmě v konečném účtování obrovská porce času. Leckoho by to možná zlomilo, český závodník se však nevzdal a do závodu vyrazil s odhodláním předjet co nejvíce soupeřů. Postupně se mu povedlo dostat až na konečnou devátou příčku, což byl vzhledem ke zmíněným trablům úspěch. 

Kvalifikace na nedělní závod se jela na mokru s velmi nízkou viditelností. Na trati v několika místech doslova stála voda, i proto se několikrát objevily žluté vlajky. Zajet ideální kolo tak bylo velmi obtížné. Bohužel ve chvíli, kdy Petr vyměnil pneumatiky, nad tratí vlála červená vlajka. To znamenalo, že této výhody nemůže využít. „Při zpětném pohledu je jasné, že jsme měli nechat původní pneumatiky. Ale nikdo nemohl vědět, co se stane,“ uznal Ptáček junior. Smůlu měl i v tom, že jeho tým BhaiTech Racing má coby nováček v seriálu jednu z nejméně výhodných poloh garáže. Když se kvalifikace znovu rozjela, Petr měl před sebou celou řadu aut a nemohl se pořádně rozjet na nových gumách. Bylo z toho tedy až sedmnácté místo na startu. „Frustrujících, šílený závod v hodně zrádných podmínkách. Bylo těžké z monopostu vůbec něco vidět, navíc hned třikrát vyjíždělo Safety Car, takže řádných kol se jelo méně,“ glosoval druhé měření sil český pilot. Další akce Petra čeká na okruhu v Silverstone 9.-12. května.

Foto: archiv Petra Ptáčka

Dream Race

AKTUALITY
ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM
Anketa

KOLIK ZNÁTE OSOBNĚ NAKAŽENÝCH NEBO TĚCH, KTEŘÍ MĚLI KORONAVIRUS (ne, jen z doslechu)?

Žádného
33 x [10%]
Jednu osobu
32 x [10%]
Dvě osoby
38 x [12%]
Tři osoby
31 x [9%]
Čtyři osoby
33 x [10%]
Pět - deset osob
28 x [9%]
Jedenáct - dvacet osob
33 x [10%]
Jednadvacet - čtyřicet
33 x [10%]
Desítky (více než 41 a méně než 100)
36 x [11%]
Více než sto
32 x [10%]

Celkem hlasovalo : 329

BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA
Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale nikdy jsem nebyla cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit! Cestuji podle finančních možností, ale zážitky se koupit nedají, ty fakt musíte zažít a nepozřebujete nijak velký rozpočet, podstatné je si to užít!

Rozhodla jsem se, že navštívím všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě, to byl původní plán. Nakonec jsem se rozhodla, že do projektu zařadím všechny své cesty po světě, i ty do Brna... Můj projekt PARAEVROPSKÁ CESTA měl být původně tříletý, ale okolnosti se celosvětově změnily.

Historicky mám za sebou návštěvu Pažíže, Bruselu, s mojí Zuz jsem absolvovala většinu výprav. Společně jsme se vydaly do Dublinu, prošly jsme Andalusii a byly jsme také ve Varšavě, v Berlíně a v Londýně, který byl naším posledním velkým výletem a asi na pěkně dlouhou dobu. Sama jsem se vydala jen do Bratislavy, snad jen tam se totiž domluvím bez pomoci. 

Lenka Žáčková

Je to rok, co jsem zahájila svoji Paraevropskou cestu.

21.3. 2019 jsem se vydala do Vídně.

VEVA PLUS - ŠKOLITEL

Nezapomínáte na školení BOZP a požární ochrany??? 

Víte, že většina z nás má povinnost absolvovat toto školení pravidelně?

Vyvarujte se případným problémům a pokutám!

Rozklikněte a hned budete vědět jak na to!

Návštěvnost
PALEC NAHORU PRO VŠECHNY ODPOVĚDNÉ!

JDI nahoru