Nahrávám...

Domů Sport

Debut Ptáčka juniora ve Formuli Renault byl přímo snový

Dojet alespoň jeden závod na bodované pozici, tak to byl stanovený cíl Petra Ptáčka juniora, který  si dal před debutem v seriálu Formule Renault Eurocup na slavném okruhu v Monze. To se nakonec povedlo, I když se musel v kvalifikaci prokousat technickými problémy. Prodrat se z devatenáctého místa na deváté, nebyl vůbec jednoduchý úkol. 

Šestnáctiletý pilot hned v prvním ostrém závodě sezóny dokázal, že na to rozhodně má. Devatenácté místo na startu vypadalo kvůli problémům s čidlem teploty vody beznadějně, pro Petra to však byla spíš výzva. „Turbo nedalo plný výkon, což byl velký problém hlavně na výjezdech ze zatáček a na rovinkách, kde je rychlost rozhodující,“ vysvětlil Ptáček junior. V kvalifikaci kvůli tomu ztrácel zhruba devět desetin sekundy na kolo, což je samozřejmě v konečném účtování obrovská porce času. Leckoho by to možná zlomilo, český závodník se však nevzdal a do závodu vyrazil s odhodláním předjet co nejvíce soupeřů. Postupně se mu povedlo dostat až na konečnou devátou příčku, což byl vzhledem ke zmíněným trablům úspěch. 

Kvalifikace na nedělní závod se jela na mokru s velmi nízkou viditelností. Na trati v několika místech doslova stála voda, i proto se několikrát objevily žluté vlajky. Zajet ideální kolo tak bylo velmi obtížné. Bohužel ve chvíli, kdy Petr vyměnil pneumatiky, nad tratí vlála červená vlajka. To znamenalo, že této výhody nemůže využít. „Při zpětném pohledu je jasné, že jsme měli nechat původní pneumatiky. Ale nikdo nemohl vědět, co se stane,“ uznal Ptáček junior. Smůlu měl i v tom, že jeho tým BhaiTech Racing má coby nováček v seriálu jednu z nejméně výhodných poloh garáže. Když se kvalifikace znovu rozjela, Petr měl před sebou celou řadu aut a nemohl se pořádně rozjet na nových gumách. Bylo z toho tedy až sedmnácté místo na startu. „Frustrujících, šílený závod v hodně zrádných podmínkách. Bylo těžké z monopostu vůbec něco vidět, navíc hned třikrát vyjíždělo Safety Car, takže řádných kol se jelo méně,“ glosoval druhé měření sil český pilot. Další akce Petra čeká na okruhu v Silverstone 9.-12. května.

Foto: archiv Petra Ptáčka

CHOCOLAND

BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA
Půlstoletí na tomto světě si žádá, abychom opustili hluboce vyjeté koleje, některé zvyky, zřekli se povinností, které jsme na sebe ušili a jsou naším bičem... 
Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale do téhle chvíle rozhodně ne cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit!
Rozhodla jsem se, že navštívím všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě. Svůj tříletý projekt jsem nazvala PARAEVROPSKÁ CESTA a odstartovala jsem ho 21. 3. cestou do Vídně  Touto cestou chci poděkovat všem, kteří mne podporují!  

Víte kolik leží v Evropě zemí? 

Lenka Žáčková

HIMALYO
NÁŠ TIP

MIOMAT

8G PŘIJÍMAČKY.CZ

SLOVA SLAVNÝCH

„Čas je život. Nedá se vrátit ani nahradit. Marnit čas znamená marnit život. Ovládat svůj čas však znamená ovládat svůj život a plně ho využívat.“

Alan Lakein, americký spisovatel 

Anketa

JAKÉMU MASU DÁVÁTE PŘEDNOST?

Kuřecímu
75 x [13%]
Hovězímu
65 x [11%]
Vepřovému
48 x [8%]
Krůtímu
50 x [9%]
Jehněčímu
46 x [8%]
Sladkovodním rybám
57 x [10%]
Mořským rybám
62 x [11%]
Mořským plodům
59 x [10%]
Jinému druhu masa
53 x [9%]
Maso nejím
57 x [10%]

Celkem hlasovalo : 572

O BOURBONU
  • Musí být vypálen na území USA 
  • Musí být vyroben ze směsi obilovin, kdy jej od 51 % do 79 % musí tvořit kukuřice
  • Minimální doba zrání jsou dva roky
  • Voda v Kentucky, která se používá při výrobě bourbonu, je považována za nejsladší na světě
  • V Kentucky zraje více sudů, než zde žije obyvatel 
  • V Kentucky zraje více sudů, než zde žije obyvatel 
  • Musí zrát v nových vypálených sudech z Bílého dubu 
AKTUALITY
JDI nahoru