Telemedicína pomohla o svátcích tisícům pacientů

Ve vánočním čase každoročně dramaticky vzrůstá počet pacientů na pohotovostech nemocnic a několika hodinové čekaní na ošetření nebývá výjimkou. V závěru loňského roku pohotovostem výrazně pomohla telemedicína. Lidé se často obraceli s dotazy nejdříve na lékaře na telefonu a své zdravotní problémy konzultovali na dálku. Mnohdy pak nebylo potřeba, aby pohotovost vůbec navštívili. Konzultaci zdravotního stavu na dálku a pohotovostní službu lékařů doslova kdykoliv nabízí česká telemedicínská aplikace MEDDI app, která v průběhu svátků obsloužila téměř čtyři tisíce pacientů. V aplikaci mohou její uživatelé mimo jiné obdržet eRecept, ihned si zkontrolovat dostupnost léků, například nedostatkových antibiotik, a objednat si je na vybranou pobočku lékárny Dr.Max.

„Během vánočních prázdnin se na naše lékaře obrátilo celkem 3 852 pacientů. Více než polovina těchto případů zahrnovala situace, kdy rodiče nemocných dětí využili možnost nonstop lékařské pomoci prostřednictvím aplikace MEDDI, která zahrnuje i službu pediatra. O robustnosti naší lékařské sítě svědčí fakt, že žádný z těchto pacientů nečekal na spojení s lékařem déle než 5 minut," uvedl Jiří Pecina, zakladatel a ředitel společnosti MEDDI hub a.s., která aplikaci MEDDI app provozuje.

 „Víme, jaká je o Vánocích situace na pohotovostech nemocnic, a tak jsme rádi, že jsme takto mohli pomoci odbavit část pacientů, jejichž stav nevyžaduje akutní zásah lékařů,“ dodává Jiří Pecina. Není totiž výjimkou, že se například na dětskou pohotovost Fakultní nemocnice Motol obrací i více než 250 rodičů s dětmi denně. Mnohým pacientům přitom stačí symptomatická léčba, nasazení léků na snížení teploty, klid a dostatečný příjem tekutin. Lékař na telefonu dokáže zdravotní stav posoudit a zvážit, jestli je osobní návštěva pohotovosti opravdu nutná.

V aplikaci MEDDI app jsou lékaři k dispozici 24/7 a zajistí Vám tak potřebnou konzultaci opravdu kdykoliv. I když v aplikaci není přímo Váš lékař, aplikace garantuje, že všichni klienti budou obsloužení vždy maximálně do 30 minut lékaři ve službě. „Průměrná čekací doba na vyšetření však ve skutečnosti činí méně než 6 minut, a to třeba i po půlnoci,“ zdůrazňuje Jiří Pecina.

PENNY má nové plyšáky

Pro chuť i pro zdraví

Revalid Skin Care

Anketa

Které jméno podle vás nejvíce rezonuje mezi návrháři?

Zoltán Tóth
160 x [10%]
Josefína Bakošová
138 x [8%]
Dominik Navrátil
371 x [22%]
Machač
140 x [8%]
Iveta Řádková
122 x [7%]
Lucie Marim
136 x [8%]
Luděk Šmehlík
149 x [9%]
Klára Nademlýnská
149 x [9%]
Beáta Rajská
146 x [9%]
Miroslav Michael Knot
156 x [9%]

Celkem hlasovalo : 1667

POČASÍ
BLOG/ČEK

„Náš strážný anděl se občas nemůže dívat na to, jak se ničíme, a tak nás zastaví docela drastickým způsobem. Někdy zpomalí či přímo zastaví naše fyzické tělo úrazem, který nám nedovolí konat. Jindy nám uštědří zradu přátel, abychom nešli vstříc po jejich boku vlastní zkáze!“
Lenka Žáčková

Facebook

JDI nahoru