Telemedicína pomohla o svátcích tisícům pacientů

Ve vánočním čase každoročně dramaticky vzrůstá počet pacientů na pohotovostech nemocnic a několika hodinové čekaní na ošetření nebývá výjimkou. V závěru loňského roku pohotovostem výrazně pomohla telemedicína. Lidé se často obraceli s dotazy nejdříve na lékaře na telefonu a své zdravotní problémy konzultovali na dálku. Mnohdy pak nebylo potřeba, aby pohotovost vůbec navštívili. Konzultaci zdravotního stavu na dálku a pohotovostní službu lékařů doslova kdykoliv nabízí česká telemedicínská aplikace MEDDI app, která v průběhu svátků obsloužila téměř čtyři tisíce pacientů. V aplikaci mohou její uživatelé mimo jiné obdržet eRecept, ihned si zkontrolovat dostupnost léků, například nedostatkových antibiotik, a objednat si je na vybranou pobočku lékárny Dr.Max.

„Během vánočních prázdnin se na naše lékaře obrátilo celkem 3 852 pacientů. Více než polovina těchto případů zahrnovala situace, kdy rodiče nemocných dětí využili možnost nonstop lékařské pomoci prostřednictvím aplikace MEDDI, která zahrnuje i službu pediatra. O robustnosti naší lékařské sítě svědčí fakt, že žádný z těchto pacientů nečekal na spojení s lékařem déle než 5 minut," uvedl Jiří Pecina, zakladatel a ředitel společnosti MEDDI hub a.s., která aplikaci MEDDI app provozuje.

 „Víme, jaká je o Vánocích situace na pohotovostech nemocnic, a tak jsme rádi, že jsme takto mohli pomoci odbavit část pacientů, jejichž stav nevyžaduje akutní zásah lékařů,“ dodává Jiří Pecina. Není totiž výjimkou, že se například na dětskou pohotovost Fakultní nemocnice Motol obrací i více než 250 rodičů s dětmi denně. Mnohým pacientům přitom stačí symptomatická léčba, nasazení léků na snížení teploty, klid a dostatečný příjem tekutin. Lékař na telefonu dokáže zdravotní stav posoudit a zvážit, jestli je osobní návštěva pohotovosti opravdu nutná.

V aplikaci MEDDI app jsou lékaři k dispozici 24/7 a zajistí Vám tak potřebnou konzultaci opravdu kdykoliv. I když v aplikaci není přímo Váš lékař, aplikace garantuje, že všichni klienti budou obsloužení vždy maximálně do 30 minut lékaři ve službě. „Průměrná čekací doba na vyšetření však ve skutečnosti činí méně než 6 minut, a to třeba i po půlnoci,“ zdůrazňuje Jiří Pecina.

Audioknihy: Černé léto

Prací papírky

Klenoty

Anketa

Jaké koktejly máte nejraději vy???

Mojito
476 x [15%]
Aperol spritz
280 x [9%]
Cuba Libre
297 x [9%]
Piňa Colada
280 x [9%]
Daiquiri
280 x [9%]
Margarita
384 x [12%]
Cosmopolitan
298 x [9%]
Mai-Tai
305 x [10%]
Whiskey sour
278 x [9%]
Pisco sour
286 x [9%]

Celkem hlasovalo : 3164

BLOG/ČEK

Svět je opravdu uspěchaný a my chceme, vlastně musíme, to tempo stíhat a bohužel často zapomínáme na to, že nejsme nastavení na každodenní maximální výkon. Krůček od zhroucení či vyhoření je občas většina z nás, ale stačí málo, občas se zastavit a uvědomit si, že to není luxus, ale nezbytnost!

Nastavte si povinně takové dny v každém měsíci! Věřte, že budete spokojenější, šťastnější a vlastně i výkonnější.

Lenka Žáčková

POČASÍ
Facebook

JDI nahoru