Konsorcium vinařů Valpolicella věnovalo pozornost budoucnosti klimatu, výroby a trhu

Ve dnech 2. až 4. února 2024 se ve Veroně uskutečnil 20. ročník prezentace nového ročníku Amarone della Valpolicella DOCG, kterou pořádá Amarone Opera Prima. Dva související semináře o víně zajistí atraktivní doprovodný program.

Opera Prima 2024, italská verze francouzského „en primeur“ (nákupu vína v době, kdy zrají v sudech, ještě před jejich lahvováním), která se koná již po dvacáté, přinese náhled na vína vyrobená v roce 2019. Zhruba 70 vinařství sdružených v konsorciu Valpolicella představí svá vína tohoto ročníku a zároveň nastíní kontext a souvislosti mezi novými spotřebitelskými trendy, klimatickými změnami a vývojem trhu.

Uskutečnily se dva semináře vyhrazené pro odbornou veřejnost a media. První, na téma „Amarone – další velká věc ve sběratelství vína?“, vedl Jean Charles Viens, renomovaný degustátor a druhý, s názvem „Amarone: nová vlna“, pak vedl Filippo Bartolotta, uznávaný odborník na italská vína.

V průběhu seminářů se budou degustovat vybrané ročníky Amarone, aby podtrhly atraktivitu tohoto vína jako investiční příležitosti pro sběratele. Zároveň se bude diskutovat o jeho historii a vývoji v produkci.

Veřejný program Amarone Opera Prima

„Vliv klimatu, produkce a trhů: Historie Valpolicelly“ s účastí významných osobností, jako je Christian Marchesini, prezident Konsorcia, Andrea Lonardi, MW, viceprezident Konsorcia, Carlo Flamini, ředitel Vinařské observatoře Italské vinařské unie, a Maurizio Ugliana, profesor enologie na Univerzitě ve Veroně.

 „Amarone Opera Prima: za oponou s Vittoriem Grigolou“, enfant prodige světové opery a protagonistou Veronského operního festivalu od roku 2013.  

O kampani „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny"

Tříletá kampaň (2022–2024) „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny“ sdružení Vini Valpolicella, Formaggio Asiago, Vialone Nano Veronese a Associazione Interregionale Produttori Olivicoli CHOP, kterou financuje Evropská unie, hodlá spojit vzájemně se doplňující potravinářské produkty se stejným regionálním původem a přiblížit je příjemným a přirozeným způsobem konečnému spotřebiteli. Maximální důraz bude při tom kladen na chráněný původ ze severovýchodní Itálie. Slogan kampaně „That's Amore“, který bude zaznívat napříč Itálií, Německem a Českou republikou, bude slyšet zejména při četných ochutnávkových kampaních v maloobchodním prostředí.

PENNY má nové plyšáky

Pro chuť i pro zdraví

Revalid Skin Care

Anketa

Které jméno podle vás nejvíce rezonuje mezi návrháři?

Zoltán Tóth
160 x [10%]
Josefína Bakošová
138 x [8%]
Dominik Navrátil
371 x [22%]
Machač
140 x [8%]
Iveta Řádková
122 x [7%]
Lucie Marim
136 x [8%]
Luděk Šmehlík
149 x [9%]
Klára Nademlýnská
149 x [9%]
Beáta Rajská
146 x [9%]
Miroslav Michael Knot
156 x [9%]

Celkem hlasovalo : 1667

POČASÍ
BLOG/ČEK

„Náš strážný anděl se občas nemůže dívat na to, jak se ničíme, a tak nás zastaví docela drastickým způsobem. Někdy zpomalí či přímo zastaví naše fyzické tělo úrazem, který nám nedovolí konat. Jindy nám uštědří zradu přátel, abychom nešli vstříc po jejich boku vlastní zkáze!“
Lenka Žáčková

Facebook

JDI nahoru