Domů Sport

F3 v Maďarsku: Sauber Junior Team by Charouz bez bodu

Pro nováčky Sauber Junior Team by Charouz v seriálu FIA Formula 3 to byl v Maďarsku pořádně těžký víkend. Proměnlivé počasí, technické problémy a ne úplně dokonalé hospodaření s pneumatikami znamená, že na rozdíl od předešlého podniku v Silverstone, si stáj z Hungaroringu body neodváží.

Po sobotním hlavním závodě bylo jasné, že ani jeden z trojice jezdců zřejmě na elitní desítku nedosáhne ani v nedělním sprintu. Karty byly zkrátka rozdány tak, že by se musel stát malý sportovní zázrak, aby se Fabio Scherer, Lirim Zendeli nebo Raoul Hyman dostali na bodované příčky.

A i když se občas zázraky dějí, tentokrát k němu bylo z pohledu juniorů Sauberu poměrně daleko. Nijak tomu nepomohl ani fakt, že piloti v neděli tvrdě bojovali nejen se soupeři, ale také s velkým opotřebením pneumatik. K tomu samozřejmě přispělo i horké počasí.

Scherer odstartoval z patnáctého místa a po solidní jízdě se dokázal dostat na konečnou třináctou příčku. Jedním z největších „skokanů" se stal Zendeli, když se z devětadvacáté pozice na startovním roštu zaviněné problémy s motorem ze sobotního závodu „prokousal" až na konec druhé desítky. Nejhůře z jezdců české stáje na tom byl nakonec Hyman, který obsadil pětadvacáté místo. Další díl šampionátu se koná na belgickém Circuit de Spa-Francorchamps od 30. srpna do 1. září.

Majitel Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Pro všechny naše piloty to byl náročný víkend, všichni museli překonávat řadu výzev. Jsem rád, že v neděli ukázali, že závodit dokážou, ale rozhodně je třeba více pracovat, abychom odstranili drobné problémy, které nás trápí. Zejména je třeba zapracovat na kvalifikacích.“

Manažer týmu Jamie Dye uvedl: „Během víkendu jsme zkoušeli několik věcí s tím, že se posuneme kupředu. Bohužel se to nepovedlo i proto, že jsme se několikrát zasekli za pomalejšími vozy a na Hungaroringu jsou možnosti k předjíždění velmi omezené. Lirim udělal slušný pokrok směrem kupředu, dobré tempo drželi i Raoul a Fabio. Všichni ale v posledních kolech doplatili na špatné hospodaření s pneumatikami.“

Lirim Zendeli tvrdil: „Když začínáte vzadu, je strašně těžké dostávat se dopředu. Pár aut jsem předjel, dojel jsem hlavní skupinu, ale tam jsem se zasekl. Myslím, že jsem nakonec odvedl docela dobrou práci. Strategii jsem zvolil tak, abych alespoň trochu šetřil pneumatiky, ale vím, že v tomto ohledu se musím ještě hodně učit.“

Fabio Scherer vysvětlil: „Cítil jsem, že pokud jde o rychlost, byl to jeden z mých lepších závodů, ale opravdu jsme doplatili na problémy s pneumatikami. Už po dvou kolech jsem měl trable a pak se strašně těžko závodí. Alespoň, že jsem dojel do cíle a udělal pár míst. Doufejme, že do příště najdeme způsob, jak situaci zlepšit.“

Raoul Hyman řekl: „Start se mi docela povedl a udělal jsem několik pozic. Tempo jsem měl docela dobré, mohl jsem se měřit s ostatními, ale brzy jsem začal ztrácet přilnavost a musel jsem začít šetřit gumy. Postupem času se to ještě zhoršovalo a nakonec jsem o levou pneumatiku přišel úplně. Mohl jsem pak dělat jen velmi málo.“

Foto: Sauber Junior Team by Charouz

 

IVO TOMAN

AKTUALITY
ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM
Anketa

KOLIK ZNÁTE OSOBNĚ NAKAŽENÝCH NEBO TĚCH, KTEŘÍ MĚLI KORONAVIRUS (ne, jen z doslechu)?

Žádného
157 x [11%]
Jednu osobu
131 x [9%]
Dvě osoby
159 x [11%]
Tři osoby
137 x [10%]
Čtyři osoby
124 x [9%]
Pět - deset osob
126 x [9%]
Jedenáct - dvacet osob
124 x [9%]
Jednadvacet - čtyřicet
140 x [10%]
Desítky (více než 41 a méně než 100)
171 x [12%]
Více než sto
134 x [10%]

Celkem hlasovalo : 1403

BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA
Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale nikdy jsem nebyla cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit! Cestuji podle finančních možností, ale zážitky se koupit nedají, ty fakt musíte zažít a nepozřebujete nijak velký rozpočet, podstatné je si to užít!

Rozhodla jsem se, že navštívím všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě, to byl původní plán. Nakonec jsem se rozhodla, že do projektu zařadím všechny své cesty po světě, i ty do Brna. Můj projekt PARAEVROPSKÁ CESTA měl být původně tříletý, ale okolnosti se celosvětově změnily, takže nevím, zda ho někdy dokončím...

Lenka Žáčková

Je to rok, co jsem zahájila svoji Paraevropskou cestu.

21.3. 2019 jsem se vydala do Vídně.

VEVA PLUS - ŠKOLITEL

Nezapomínáte na školení BOZP a požární ochrany??? 

Víte, že většina z nás má povinnost absolvovat toto školení pravidelně?

Vyvarujte se případným problémům a pokutám!

Rozklikněte a hned budete vědět jak na to!

Návštěvnost
TOPlist
PALEC NAHORU PRO VŠECHNY ODPOVĚDNÉ!

Facebook

JDI nahoru