Světový standard: jak Emirates zvládá miliony zavazadel s 99,9% přesností

S rekordními objemy mezinárodního cestování má Emirates za sebou nejvytíženější rok z hlediska manipulace se zavazadly. Od dubna 2024 do března 2025 odbavila letecká společnost více než 2,8 milionu kusů zavazadel měsíčně – v průměru 100 000 denně – na letech z Dubaje do 140 destinací po celém světě. Tento počet představuje meziroční nárůst o 3,7 %. Navzdory složitému provozu si Emirates udržela mimořádnou 99,9% úspěšnost v odbavení zavazadel z dubajského hubu.

Tato statistika řadí Emirates mezi absolutní světovou špičku – téměř všechna zavazadla cestujících odlétajících nebo přestupujících v Dubaji dorazí včas a na správné místo. Míra tzv. „chybných manipulací“ (zpožděná, ztracená nebo špatně doručená zavazadla) je v Dubaji pouhých 1,4 případu na 1000 – téměř 30krát méně než u některých jiných poskytovatelů.

V případech, kdy k nevyhnutelnému zpoždění přece jen dojde, Emirates dokáže v 91 % případů znovu spojit zavazadlo s jeho majitelem do 72 hodin. Tato míra je pozoruhodná zejména proto, že Emirates se zaměřuje výhradně na mezinárodní lety a přestupy, které jsou logisticky náročnější než vnitrostátní cesty.

Ztráty a nálezy: efektivita do hodiny

Emirates vyniká i v oblasti ztrát a nálezů – až 94 % cenných nalezených předmětů je vráceno jejich majitelům do 60 minut. Díky specializovanému týmu jsou tyto předměty – jako jsou pasy, peněženky či mobilní telefony – rychle dohledány buď na palubě letadel Emirates, nebo v Terminálu 3 na letišti v Dubaji. Jsou považovány za „cenné“, protože tvoří nezbytnou součást bezproblémového cestování pro zákazníky Emirates.

Digitální nástroje: Emirates Bag Connect

V roce 2024 představila společnost nový nástroj Emirates Bag Connect, dostupný prostřednictvím mobilní aplikace a webu Emirates. Cestujícím nabízí přehledný monitoring cesty zavazadla v reálném čase, včetně aktuálního stavu a možností sledování doručení u opožděných zavazadel. Tato služba je nyní dostupná na 80 místech v globální síti Emirates.

Z 2,8 milionu zavazadel odbavených měsíčně v Dubaji je přibližně 2 300 bez štítku. Týmy Emirates a dnata ale i tyto případy ve většině zvládnou – až 80 % takových zavazadel je úspěšně identifikováno, znovu označeno a naloženo ještě před odletem.

Když nastane problém: technologie v akci

Ve vzácných případech, kdy dojde ke zpoždění, je na vině nejčastěji poškozený štítek nebo logistické zdržení při přestupu – například kvůli počasí nebo zpožděnému příletu předchozího letu. Emirates v takových případech automaticky přesměruje zavazadlo na nejbližší možný spoj pomocí provázaného systému Baggage Handling System (Dubajské letiště), Baggage Reconciliation System (dnata) a Emirates Bag Connect.

Investice a špičkové standardy

Úspěšnost Emirates je výsledkem propracovaných systémů a investic v řádech milionů dolarů do softwaru, který je přizpůsoben specifickým potřebám společnosti. Cesta zavazadla zahrnuje několik kroků – od vozíku portýra, přes odbavení a rentgenovou kontrolu, až po naložení do speciálních kontejnerů a nakládku na letadlo.

Týmy Emirates, dnata a Dubai Airports spolupracují v naprosté synchronizaci. Všichni zaměstnanci procházejí pravidelným školením – virtuálním i praktickým – a seznamují se s novými systémy, standardy i produkty. Díky tomu může největší mezinárodní letecká společnost na světě nabídnout nejen špičkový servis cestujícím, ale také maximální spolehlivost při manipulaci s jejich zavazadly.

 

Pro chuť i pro zdraví

Revalid Skin Care

Anketa

Které jméno podle vás nejvíce rezonuje mezi návrháři?

Zoltán Tóth
139 x [10%]
Josefína Bakošová
116 x [8%]
Dominik Navrátil
335 x [23%]
Machač
119 x [8%]
Iveta Řádková
103 x [7%]
Lucie Marim
114 x [8%]
Luděk Šmehlík
125 x [9%]
Klára Nademlýnská
124 x [9%]
Beáta Rajská
127 x [9%]
Miroslav Michael Knot
133 x [9%]

Celkem hlasovalo : 1435

POČASÍ
BLOG/ČEK

„Náš strážný anděl se občas nemůže dívat na to, jak se ničíme, a tak nás zastaví docela drastickým způsobem. Někdy zpomalí či přímo zastaví naše fyzické tělo úrazem, který nám nedovolí konat. Jindy nám uštědří zradu přátel, abychom nešli vstříc po jejich boku vlastní zkáze!“
Lenka Žáčková

POZVÁNKA

Facebook

JDI nahoru