Nový Fat Boy® 30th Anniversary oslavuje výročí legendy

Harley-Davidson oslavuje výročí svého ikonického modelu limitovanou edicí Fat Boy® 30th Anniversary. Tmavé tóny v kombinaci s bronzovými doplňky a černý motor Milwaukee-Eight® 114 jsou výsadou limitované série Fat Boy® 30th Anniversary. Bude vyrobeno pouze 2500 těchto motocyklů, každý s vlastním číslem na palivové nádrži.

Fat Boy je perfektní pobuřující název pro motocykl, který byl při svém vzniku v roce 1990 hodně výjimečný. „Fat Boy navázal na výraz, proporce a siluetu motocyklu Hydra-Glide 1949 a dokonale jej modernizoval pro nové generace jezdců,“ vysvětluje Brad Richards, viceprezident pro Styling & Design Harley-Davidson a dodává:„Tito jezdci uvítali naši poválečnou DNA, zároveň je ale lákaly čisté křivky soudobého industriálního designu. Všechny tyto prvky byly ztělesněny v návrhu modelu Fat Boy 2018. Pro tuto limitovanou edici “30th Anniversary” jsme chtěli vytvořit něco opravdu speciálního, proto jsme využili popularity tmavých barev a limitované číslované edice a postavili opravdu jedinečný a exkluzivní stroj.“

Fat Boy® 30th Anniversary

Model Fat Boy® 30th Anniversary oslavuje třicetileté působení původního motocyklu Fat Boy v odvážné interpretaci s temným výrazem v jediné barevné kombinaci, černé Vivid Black. Litá kola Lakester jsou lakovaná v odstínu Satin Black s vyfrézovanými detaily. Temně černý motor Milwaukee-Eight 114 má lesklé černé kryty a jemné bronzové tóny na krytech vahadel a krytu zapalování. Výfuk v černé barvě Black Onyx odhaluje světlé odstíny podkladových chromů.

Řídítka, ovladače a světlomet v barvě Vivid Black dotvářejí celkový temný výraz, kterým se tento model jasně liší od standardní verze. Nový bronzový tón a logo Fat Boy na nádrži se skvěle vyjímají proti černým prvkům a spolu s ostatními bronzovými doplňky odlišují Limited Edition Fat Boy od běžného produkčního modelu.

Fat Boy vychází z platformy Harley-Davidson® Softail® uvedené v roce 2018 a přináší novou definici legendy s vysokým výkonem a výraznou podobou. Celá přední část má masivní vzhled a zakončuje ji LED světlomet s nově tvarovaným krytem. Litá kola Lakester ještě víc posilují nový styl Fat Boy. Přední pneumatika o šířce 160 mm je vyvážena zadní pneumatikou 240 mm, která modelu dává výraz customu.

Odpružení a rám Softail dohromady tvoří pevný a lehký podvozek s obratným řízením a výkonem, který velkoryse překračuje i ty největší nároky vyznavačů cruiserů. Zadní odpružení typu monoshock zachovává celkovou siluetu „hard-tail“ a používá jediný tlumič pod sedlem, umístěný v optimálním úhlu pro plynulou jízdu a skvělou ovladatelnost. Hydraulické nastavení předpětí zadního odpružení lze snadno ovládat pomocí regulátoru pod sedlem, takže lze snadno nastavit jízdní vlastnosti přesně podle váhy jezdce.

Motor Milwaukee-Eight 114 V-Twin je tou nejvýkonnější pohonnou jednotkou v řadě Softail a nabízí atraktivní výkon a klasický zvuk a projev motorů Harley-Davidson. Pevně uchycený motor ještě zvyšuje pevnost rámu. Systém s dvojitou vyvažovací hřídelí je vyladěn tak, aby eliminoval primární vibrace při volnoběžných otáčkách.

Zrození legendy

První model Fat Boy, uvedený v roce 1989 jako model 1990, byl navržen uznávanými designéry Harley-Davidson – Willie G. Davidsonem a Louie Netzem – a spojoval v sobě čerstvý, soudobý vzhled a klasické designové rysy Harley-Davidson. Aby byla zachována podoba uměleckého díla vyfrézovaného z jediného kusu kovu, design má jediný stříbrný tón s eloxovaným rámem a hliníkovými litými koly – to zadní je odhalené díky rámu Softail – která jsou charakteristickým rysem modelu Fat Boy. Celkový vzhled byl na tehdejší dobu nezvykle masivní, od tlustého předního kola krytého zkráceným blatníkem přes široká řídítka až po sedmipalcový světlomet v masivním chromovaném krytu ve stylu řady FL. Davidson navrhl okřídlené logo na nádrži, které se stalo nedílnou součástí modelu Fat Boy.

V roce 1991 motocykl Harley-Davidson Fat Boy zazářil na filmovém plátně, když účinkoval ve filmu „Terminator 2: Soudný den,“ ve kterém herec Arnold Schwarzenegger řídí motocykl Fat Boy v Los Angeles při napínavé honičce. Tento film vyvolal velký ohlas a pomohl modelu Fat Boy stát se legendárním reprezentantem značky Harley-Davidson na celé řadě trhů, zvláště pak v Evropě.

Pozadí jeho názvu

Jedině Harley-Davidson má takové sebevědomí, aby pojmenoval motocykl Fat Boy. Podle vyprávění Willie G. Davidsona v knize „100 let značky Harley-Davidson“ k tomu došlo takto:

Asi si říkáte, kde jsme přišli k nápadu pojmenovat tento model „Fat Boy.“. Už jsem o tom slyšel spoustu historek, ale ani jedna nebyla pravdivá. Bylo to takhle: Je těžké vymyslet název, který bude populární mezi lidmi. Vždy jsme se ptali sami sebe: „Jak tomu budou lidé říkat?“ a od toho jsme se odráželi. Hledali jsme něco neobvyklého a možná i trochu neuctivého, protože se nám líbí čas od času s názvy trochu provokovat. Pro mě i pro spoustu našich pracovníků, kteří motocykl viděli ještě před premiérou, měl tento model jednoznačný „Fat“ (tlustý) výraz. Takže kluci z marketingu přišli s názvem „Fat Boy“ – a lidem se to líbilo.

Model Fat Boy dostal v roce 2018 důkladný facelift, nový stroj vyjel na silnici s přepracovaným rámem Softail a motorem Milwaukee-Eight. Aktuální model Fat Boy zesiluje působení všech hlavních rozlišujících rysů, od litých hliníkových kol až po masivní světlomet. Fat Boy zůstává jedním z fyzicky nejdominantnějších motocyklů v nabídce Harley-Davidson.

Více informací naleznete na adrese: h-dmediakit.com.

KUSMI TEA 28denní čajový rituál na posílení imunity

VEVA PLUS - ŠKOLITEL

Nezapomínáte na školení BOZP a požární ochrany??? 

Víte, že většina z nás má povinnost absolvovat toto školení pravidelně?

Vyvarujte se případným problémům a pokutám!

Rozklikněte a hned budete vědět jak na to!

Anketa
POČASÍ
BLOG: PARAEVROPSKÁ CESTA

Můj projekt PARAEVROPSKÁ CESTA:

21.3.2019 jsem odstartovala svůj cestovatelský projekt výletem do Vídně. Chtěla jsem navštívit všechna hlavní města zemí, která leží v Evropě, ale netušila jsem, že zakrátko bude pozastaven. Projekt jsem změnila s ohledem na zněny, které přinesla pandemie a do projektu zařadím všechny své cesty po světě, i ty do Brna. Na poslední výpravu jsem se vydala s mojí Zuz letos červenci. Bergamo, Milano a italský venkov. Bohužel 3. den večer naše cesta skončila… Zuza si zlomila nohu.

Kdo jsem?

Jsem novinářka, sociálně-právní poradce, lektorka, psychoterapeutka, máma, kamarádka, ale nikdy jsem nebyla cestovatelka. Cestování vždy bylo bohužel na samém okraji mého žebříčku aktivit, bylo prostě zbytné. Přišel čas to změnit! Cestuji podle finančních možností, ale zážitky se koupit nedají, ty fakt musíte zažít a nepotřebujete nijak velký rozpočet, podstatné je si to užít!

Lenka Žáčková

21.3. 2019 jsem se vydala do Vídně.

 

Facebook

Návštěvnost
TOPlist
JDI nahoru